Jūs, kaip tėvai, atliekate labai svarbų vaidmenį padėdami savo vaikui mokytis. Skatindami teigiamą požiūrį į anglų kalbos mokymąsi, išmokysite vaiką sieti jį su teigiamais jausmais ir apdovanojimais. Jie trokš pagyrimų ir dėmesio, stengsis išmokti daugiau ir demonstruos savo įgūdžius, kol kas nors klausysis. Jūsų, kaip tėvų, darbas – išdidžiai šypsotis ir juos skatinti. Štai keletas naudingų patarimų, kaip tai padaryti:
1. Pagirkite bet kokias pastangas kalbėti angliškai:
Vienas veiksmingiausių būdų naudoti teigiamą pastiprinimą – girti vaiko pastangas kalbėti angliškai. Net jei jų anglų kalba nėra tobula, pagirkite juos už pastangas ir paskatinkite toliau praktikuotis.
2. Būkite spontaniški, konkretūs ir nuoširdūs:
Vietoj to, kad žarstytumėte bendrus padrąsinimo žodžius, pagirkite vaiką aprašomaisiais ir konkrečiais žodžiais. Kuo mažiau bendro pobūdžio padrąsinimas, tuo labiau tikėtina, kad jis atitiks konkrečią situaciją, todėl bus suvokiamas kaip nuoširdus. Užuot tiesiog pasakę: “Oho! Kokią nuostabią istoriją parašei!”. Galite pridurti: “Man ypač patinka, kaip panaudoji visus šiuos skirtingus žodžius pagrindiniam veikėjui apibūdinti. Tikrai galiu ją įsivaizduoti mintyse!”
3. Nesutelkite dėmesio į klaidas:
Kai vaikas, kalbėdamas angliškai, padaro klaidą, neakcentuokite jos. Vietoj to sutelkite dėmesį į teigiamus jo pasakytų žodžių aspektus ir pagirkite už pastangas.
4. Taisykite juos netiesiogiai:
Kai vaikas suklysta, pataisykite jį netiesiogiai, pakartodami tai, ką jis pasakė klausimo forma. Pavyzdžiui, jei vaikas sako: “Noriu eiti į bibliotieeką”, galite atsakyti: “Gera mintis. Eime į biblioteką.”
5. Apdovanokite juos už pastangas:
Kai vaikas kalba angliškai, pagirkite jį ir fiziškai apdovanokite, pavyzdžiui, duokite penkis arba apkabinkite. Jei jie baigė pirmąjį anglų kalbos kursą, nusiveskite juos į parką ir pasilinksminkite.
6. Virtualus asistentas:
Raskite ir sukurkite kasdienių progų, kad jūsų vaikas galėtų vartoti anglų kalbą jūsų vardu:
- Paprašykite vaiko pasikalbėti su virtualiu asistentu
(pvz., “Siri”, “Alexa”, “Bixby” arba “Google Assist”) ir paklauskite, koks oras, kiek valandų arba ką reikėtų pagaminti vakarienei.
- Paprašykite jų pagalbos (net jei jums jos nereikia) perskaityti produkto pavadinimą internetinėje svetainėje anglų kalba.
- Paskatinkite juos užsisakyti maisto restorane užsienyje arba paklausti kelio, kai atostogaujate.
- Apsimeskite, kad pamiršote anglišką žodį.
Apibūdinkite daiktą, kurį bandote pavadinti, ir leiskite vaikui padėti. Jei reikia, galite jiems padėti, bet pasakykite panašiai skambantį žodį arba pasakykite žodį neteisingai ir leiskite jiems jus pataisyti. Jų krūtinės išpūsis iš pasididžiavimo!
7. Naudokite anglų kalbą kaip “slaptąją kalbą”:
Paskatinkite vaiką naudoti anglų kalbą kaip slaptą pavyzdį: galite susitarti, kad anglų kalbą naudosite, kai norėsite vienas kitam pasakyti paslaptį arba ką nors ypatingo, pavyzdžiui, kai lydėsite vaiką į mokyklos renginį, o jis norės papasakoti ką nors apie savo klasės draugą, ko nenori, kad kas nors išgirstų. Taip anglų kalba taps įdomi ir jaudinanti. Be to, tai suteiks jūsų vaikui galimybę praktikuoti anglų kalbą mažo spaudimo aplinkoje, kur klaidos yra gerai, o dėmesys skiriamas bendravimui ir linksmybėms.
8. Kartu su vaiku žiūrėkite anglų kalba transliuojamą turinį.
Išsirinkite mėgstamiausią animacinį filmuką – tokį, kurį jie jau žiūrėjo daugiau nei šimtą kartų, – ir žiūrėkite jį kartu anglų kalba. Žiūrėdami tai, ką jie jau žino ir mėgsta, jie gali susitelkti į kalbos mokymąsi ir nesijausti prislėgti ar nusivylę. Žiūrėdami užduokite jiems klausimų apie tai, kas vyksta, nes patys “stengiatės” suprasti kalbą. Tai gali būti naudingas būdas stiprinti pasitikėjimą savimi ir motyvaciją, nes jie didžiuojasi savo naujais kalbos įgūdžiais. “Helen Doron” tvirtai tikime, kad anglų kalbos mokymas yra kur kas daugiau nei tik kalbos išmokimas. Mūsų požiūris sutelktas į saugios ir puoselėjančios aplinkos kūrimą, kuri įgalina vaikus tapti laisvai ir užtikrintai kalbančiais. Mums vaikai yra pirmoje vietoje, ir jie jaučiasi patogiai perimdami iniciatyvą, net ir kalbėdami užsienio kalba. Suaugusieji bijo suklysti ar nuskambėti kvailai, o vaikai neturi jokių suvaržymų. Jie nebijo parodyti savo emocijų per kalbą, šokį, dainą ir žaidimą. Sukūrus atmosferą, kurioje nėra neteisingų atsakymų ir bet koks bandymas kalbėti yra giriamas, vaikai spinduliuoja pasitikėjimu savimi ir perima atsakomybę už mokymosi procesą. Suteikdami vaikams tokį savarankiškumo lygį, padedame ugdyti jų nuosavybės ir atsakomybės už mokymąsi jausmą.